Сім золотих порад молодому керівнику гуртка.

Зберегти тепло любові й передати його дітям - найважливіша місія керівника гуртка. Ось деякі поради, які допоможуть молодому керівнику гуртка досягти цього.

1.Якщо ви розпочинаєте вивчення свого предмета в якомусь класі, поцікавтеся: чи учнів чули про нього і як саме вони уявляють його зміст; кому дуже хочеться його вивчати, а кому це здасться нецікавим і чому. Не шкодуйте години на занятті, щоб спростувати хибні уявлення гуртківців про не цікавість та некорисність на занятті вашого предмета. До цього заохочуйте бажаючих дітей -гуртківців та самі заздалегідь продумайте і наведіть переконливі аргументи. Потрібно, щоб гуртківці відчули ваше захоплення своїм предметом і щоб вони знайшли емоційний відгук. Підкресліть також, що буде цікавим і сам процес вивчення предмета, кожен матиме можливість виявити свої знання та здібності, а ви справедливо їх оцінюватимете.

2.Наголосіть, що учні певного життєвого досвіду з предмета, який стане в нагоді під час його подальшого вивчення. Багато чого гуртківці самостійно дізнаються з різних джерел. Скажіть, що передбачається на заняттях упроваджувати, поруч з іншими формами навчальної діяльності, роботи в малих групах (по 3-5 учнів-гуртківців), де кожен матиме можливість виявити свої змагання та здібності, а змагання між такими групами надають більш цікавості та емоційності педагогічного процесу.

3.Підкресліть,що ви прагнете справедливого, об’єктивного оцінювання знань учнів.

4.Не залишайте без поваги найперші спроби порушення дисципліни.Якщо зможете,пожартуйте з цього приводу,розскажіть щось дотепне і доречне на адресу дітей-гуртківців.Якщо у вас щось не виходить,то серйозно поспілкуйтесь з учнем-гуртківцем про те,що ви прагнете довзаєморозуміння, добрих стосунків з ними (учнями- гуртківцями). Можна запропонувати поставити себе на місце цієї людини, і пояснити, що не обов’язково зустрічати будь- яку нову людину не гостинно і недоброзичливо і так далі... Коли й після цього повторюється порушення дисципліни, знайдіть декілька хвилин поспілкуватися на одинці з порушником. Якщо ви щиро поспілкуєтеся і зацікавите учня, то він відчує інтерес до себе, вашу доброзичливість.

5. За жодних обставин не кричіть на учнів-гуртківців.

6. Відвідайте заняття гуртка інших керівників гуртків, поспостерігайте. Зверніть увагу на проведення заняття. Поцікавтесь у класного керівника інформацію про гуртківця, що займається у вас на занятті. Загалом дізнайтесь якомога більше про нього (гуртківця).

7. В крайньому випадку, спробувавши всі способи для залучення і зацікавлення гуртківця, звертайтеся по допомогу до класного керівника. Урахувавши ці поради й поводячись таким чином, ви вже на перших занять гуртка забезпечте враження про себе як про порядну людину, цікавого керівника гуртка та непересічну особистість. В такому разі учні-гуртківці оцінять вашу дотепність, відкритість, щирість, увагу та співчуття до них. Діти (гуртківці) швидко зрозуміють, що ви їх сприймаєте, любите таким, якими вони є, вірите в них, поважаєте й підтримуєте їх.


Тренінгове заняття на тему:

«Молодь України за здоровий спосіб життя»

Мета: дати учням поняття щодо здорового способу життя, довести пріоритети здоров’я серед інших цінностей людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття підлітка; формувати у підлітків прагнення займати активну життєву позицію, сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя.
Хід заняття
1. Привітання
Кожен учасник називає своє ім’я та три риси свого характеру, які починаються з літери його імені.
2. Обговорення правил роботи групи
Правила – це закони групи, за якими вона живе, під час проведення тренінгу. Тренер з учасниками обговорює правила спілкування в групі. Орієнтовні правила можуть бути:
- дотримуватись регламенту (пунктуальність);
- слухати і чути;
- бути активним;
- говорити тільки за темою і тільки від свого імені;
- не критикувати: кожен має право на власну думку;
- конфіденційність;
- взаємоповага;
- говорити коротко, по черзі;
- правило піднятої руки;
- право ведучого тощо.
3. Асоціативний ланцюжок «Здоровий спосіб життя»
Кожен учасник групи висловлює свою думку стосовно здорового способу життя.
4. Інформаційне повідомлення. Перегляд презентації
Здоров’я – спосіб життя людини. Це той стиль, що людина вибирає для себе, і саме він визначає, досягне людина благополуччя чи ні. Давно доведено що усе, що робить людина, відбивається на стані її здоров’я. Добре здоров’я – це постійний процес. До доброго здоров’я людина може йти, будучи зовсім здоровою чи навіть інвалідом. Добре здоров’я містить всі цілі життя людини, її інтереси і звички. Людина в житті може йти двома шляхами: один веде її до здоров’я, інший – від здоров’я.
Отже, сьогодні ми спробуємо скласти свій шлях до здоров’я, а от в якому напрямку до нього йти – обирати вам!
Що таке здоров’я?
- Здоров’я–це нічого, але все без здоров’я ніщо.
- Здоров’я–це стан повного фізичного, соціального і психічного благополуччя, а не лише відсутність хвороби чи немічність.
- Здоров’я–це утримування від уживання спиртних напоїв і паління. (ВООЗ: статут, 1948 р.)
- Концепція здоров’я означає ступінь, в якому особистість чи група осіб здатна, з одного боку реалізувати свої потреби, а з іншого, змінювати середовище і справлятися з ним. Отже, здоров’я можна розглядати як ресурс повсякденного життя, а не як ціль життя. Це позитивна концепція, у якій на перший погляд висуваються суспільні й особистісні ресурси, а також фізичні здібності.
- Фізичний чи психічний стан, коли відсутній дискомфорт чи біль, що дозволяє конкретній людині найефективніше і найдовше функціонувати в середовищі, в якому вона опинилася внаслідок випадку чи вибору, найбільш наближений до поняття „здоров’я”.(Дюбуа).
- Здоров’я – це стан, при якому люди здатні контролювати своє життя завдяки справедливому розподілу можливостей і ресурсів. Таким чином, здоров’я – це сукупна цінність. Я не можу бути здоровим за рахунок інших чи надмірного використання природних ресурсів.
- Здоров’я значить бути щасливим.
- Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, які покладає на неї життя та повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності.
- Здоров’я – це відчуття радості від того , як ти виглядаєш. (Бутс).
- Здоровий спосіб життя – це такий спосіб життя, який зберігає і поліпшує здоров’я.
5. Хід вправи: Всі Гра-розминка «Масаж»
учасники встають у коло. Тренер пропонує повернутися праворуч і покласти руки на плечі учаснику, який стоїть попереду. Далі всі йдуть по колу і роблять масаж під час слів тренера: „Масажуємо плечі, потім руки до ліктів, вертаємось до плечей, масажуємо шию, хребет, талію, вертаємось по хребту до плечей. Зупинилися, зробили оберт на 180ºС. А тепер „віддячимо” за завзятість своїх партнерів.
6. Створення антиреклами шкідливих звичок
Учасники об’єднуються у підгрупи і створюють антирекламу шкідливості тютюнопалінню та зловживанню алкоголю.
7. Вправа «Чому важливо бути здоровим?»
Кожному учаснику роздаються промінчики сонечка, на якому вони розмірковують «Чому важливо бути здоровими?»
8. Вправа «Емоція по колу»
Хід вправи: Всі учасники сідають у коло, кожен по черзі за допомогою міміки передає якусь емоцію, всі інші один за одним її повторюють. Вправа закінчується, коли всі учасники передадуть свої емоції.
9. Вправа „10 заповідей здоров’я”
Тренер запитує в учасників: „Що таке заповідь?” Учням пропонується уявити себе мудрецями, які жили в давнину і дати 10 настанов – заповідей для зміцнення здоров’я. Після закінчення тренер пропонує одній групі учасників назвати свої заповіді і записати їх на дошці, інші учасники груп доповнюють цей перелік.
Потім учні роблять висновок, які заповіді найважливіші (акцент робиться на ті, що найбільше повторюються).
10. Прикінцеве слово „Все залежить від тебе”
Тренер: Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками...
Аж ось пройшов усією країною розголос, що неподалік від кордону з’явився чернець, розумніший за усіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною на світі? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: „Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – випущу його...”
І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей на світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов маленький невеличкий, худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь–яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?” Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: „ВСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!”
Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Отже, лише від вас залежить, чи будете ви піклуватись про своє здоров’я і чи буде ваше майбутнє щасливим і безтурботним.
11. Вправа „Кроки до здоров’я”
Тренер: Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за” і „проти”, задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що важливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную розробити вам власний шлях до здоров’я. Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки і стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви – покаже саме життя.
( роздаються сліди, на яких учасники пишуть власні кроки до здоров’я і йдуть по ним). Тож все в ваших силах. Бажаю удачі!
12. Підсумки заняття
Учасникам пропонується підбити підсумки заняття. Тренер дає можливість кожному учасникові висловитись за особистим бажанням і відповісти на запитання:
- Які повідомлення, вправи, ігри Вам сподобались?
- Чи відчували Ви дискомфорт, негативні почуття? Під час яких видів роботи це було?

Тренінгове заняття на тему:

«Здорова сім’я – здорова дитина»

Мета: поглиблення знань учнів про поняття «сім’ї», «здоров’я», формування правильних уявлень про між статеве спілкування в сім’ї
Хід заняття
1. Привітання
Учасники тренінгу сидять в колі. Привітання починається з тренера, який починає продовжувати фразу: «Коли я був маленьким(кою) я мріяв(ла)…., а зараз я мрію….Всі по черзі продовжують цю фразу.
2. Інформаційне повідомлення
Тренер. 15 травня ми святкуємо Міжнародний день сім’ї. Що ж таке сім’я і для чого ми святкуємо цей день. Сім’я – це союз подружньої пари , їх дітей та інших родичів, які пов’язані між собою не лише спільним проживанням, а й дружніми, доброзичливими взаєминами.
3. Вправа «Асоціативний ланцюжок»
Тренер. А зараз цікаво послухати, що для вас означає таке поняття як «сім’я». Учасники тренінгу по черзі діляться своїми думками.
Тренер проводить обговорення точок зору учнів, та підводить присутніх то точки зору, що бувають різні сім’ї, а саме:
Благополучна сім’я – це сім’я, в якій панують взаєморозуміння, повага та розуміння один одного та виконується одна з найголовніших функцій сім’ї – виховання дітей.
Неблагополучна – це конфліктна сім’я, в якій можуть бути присутні багато негативних явищ. (Запитання до учасників тренінгу: Які саме негативні явища?) Негативні явища: насильство, наркоманія, алкоголізм та ін.
4. Вправа «Благополучна та неблагополучна «сім’я»
Учасники тренінгу на аркуші паперу повинні намалювати сонечко, в колі – благополучна сім’я, на промінчиках – асоціації з цим поняттям. Опісля всі зачитують свої міркування та відбувається обговорення. Тренер підводить всіх присутніх до точки зору, що благополучна сім’я – це синонім поняттю здорова сім’я. Потім учасники малюють ще одне сонечко, в колі – неблагополучна сім’я, на промінчиках – асоціації. Опісля також проходить обговорення.
5. Інформаційне повідомлення
Тренер. Сьогодні ми з вами ознайомились з такими поняттями, як конфлікт та насильство. На вашу думку, що таке конфлікт? А що таке насильство? (Відповіді учнів)
Конфлікт – це зіткнення різних точок зору, та неможливість знаходження компромісу, тобто врахування інтересів всіх сторін.
Насильство – це дія або бездіяльність, яка завдає шкоди здоров’ю людини, як фізичному так і психічному.
6. Вправа «Два кольори»
Тренер роздає учасника дві стрічечки паперу – червоного та жовтого. На червоній стрічці учасники тренінгу повинні написати: риси характеру, які присутні у людини, яка скоює насильство. На жовтій – риси характеру, які присутні у людини, яка потерпає від насильства. Наприкінці відбувається обговорення написаного.
7. Рольова гра « Вирішення конфлікту». (10 – 15 хв.)
Учасники тренінгу розподіляються на підгрупи (2,3 – в залежності від кількості учнів). Їм надаються такі ролі:
- Мама
- Тато
- Діти (2,3)
Завдання першої підгрупи – створити сценку, яка відображала певну життєву ситуацію, коли батьки сварять своїх дітей за певну провину, але при цьому не використовують насильство. Інша підгрупа – навпаки. Вони повинні показати життєву ситуацію, коли батьки здійснюють насильство. Наприкінці відбувається обговорення.
8. Прощання
Побажання по колу.

На допомогу педагогу-організатору

ДОРУЧЕННЯ ДЛЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

( для І-класників)

1. Ставши першокласником, діти відчули себе старшими. І вони хочуть показати, доказати це і самим собі, і всім оточуючим. Доручення - це і робота, і відповідальність. Доручення молодшому школяреві показує, що йому довіряють, на нього покладаються. Воно дає кожній дитині відчути, що в його житті щось змінилося.
2. Доручення виховують. Виховують і волю, і наполегливість, і самостійність, і організованість, і вміння доводити всяку роботу до кінця.
3. Доручення допомагають розвити ті якості, яких не хватає, і позбутися тих недостатків, які є у дітей відповідно до їх характеру.
4. Доручення допомагає розвити схильності та інтереси дітей, якщо вчитель знає їх ( і дітей, і схильності).
Доручення першокласникам краще всього давати на тиждень або два. Якщо вчитель відчує в кінці тижня, що дитина не справляється з роботою, він має допомогти йому і залишити за ним завдання ще на тиждень. Як тільки помітить, що дитина уміло й чітко працює, пропонує їй нове завдання.
Відповідальних за спортивно масову роботу, за санітарний стан у класі, за догляд за квітами та ін.- міняти кожен місяць. По-перше, не потрібно, щоб хтось один звикав тільки командувати, а інші тільки підкорятися. По - друге, якщо гне міняти доручення, вони скоро можуть надоїдати дітям. А робота, виконана без інтересу, - пропаща робота!

ПРАВИЛА,ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ВЧИТЕЛЮ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У РОБОТІ З ДОРУЧЕННЯМИ.

1. Доручати дітям роботу, яка їм під силу.
2. Ніколи не роби сам того, що можуть зробити молодші школярі.
3. Зумій як його виконати.
4. Так пояснити доручення, щоб діти зрозуміли його мету, і головне забудь вчасно нагадати про доручення.
5. Ніколи не пропускай нагоди похвалити дитину навіть за самий маленький успіх. Краще всього в присутності інших дітей.
6. Не поспішай кричати на дитину, яка не виповнила своє перше доручення. Постарайся зрозуміти чому. Можливо треба їй допомогти.
7. Не забудь оцінити роботу кожного першокласника, і учи їх самих оцінювати свою роботу


Пам'ятка для керівника гуртка

Не можна:

1. Постійно критикувати дитину, бо вона незлюбить вас та інших людей.
2. Часто насміхатися над дитиною, бо вона стає замкнутою.
3. Постійно дорікати дитині, бо в неї з’явиться почуття безпідставної провини.
4. Постійно сварити дитину, бо вона стає агресивною.
5. Допускатися лайки, нецензурних слів, а тим більше фізичного покарання.

Необхідно:

1. Підбадьорювати дитину, тоді вона буде впевнена у собі.
2. Хвалити дитину, тоді вона буде намагатися стати кращою.
3. Поводитися з дитиною чесно і справедливо, і вона намагатиметься бути справедливою.
4. Створювати умови, щоб дитина почувала себе у безпеці, тоді вона вчитиметься вірити в людей.
5. Постійно підтримувати дитину, заохочувати і розуміти, тоді вона буде любити і поважати інших.

Кiлькiсть переглядiв: 1253

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.